Алгоритм створення ЦҐО
Алгоритм створення ЦҐО
1. Створити ініціативну групу:
• згуртувати однодумців серед числа колег та/або студентської молоді;
• організувати тренінг для співробітників та волонтерів центру;
• підняти питання на засіданнях кафедри;
• визначити лідера/лідерку (відповідальну особу).
2. Мотивувати керівництво:
• організувати відправку на ім’я ректора листа від відповідної структури міської (обласної) держадміністрації з пропозицією організувати Центр ґендерної освіти; підготувати додатки (положення про Центр та інформація щодо ґендерної проблематики);
• презентувати інформацію керівництву;
• налагодити особистий контакт з керівництвом (підключити студентське самоврядування);
• запросити у ВНЗ спеціаліста (експерта) з ґендерних питань для виступу на загальних зборах викладацького складу ВНЗ або на засіданнях кафедри.
3. Підготувати пакет документів:
• положення про ЦҐО;
• інформацію про ґендерну проблематику;
• склад центру;
• напрямки роботи;
• досвід роботи (кращі практики) ЦҐО інших ВНЗ.
4. З чого починати?
• розробити структуру центру;
• розподілити напрями діяльності та обов’язки;
• скласти план роботи;
• організувати презентацію;
• підготувати інформацію для розміщення на спільному сайті ЦҐО ВНЗ З ким співпрацювати?
• Члени Всеукраїнської мережі центрів ґендерної освіти ВНЗ;
• міжнародні фонди та програми в Україні;
• державні органи влади – відповідні структурні підрозділи облдержадміністрації;
• ресурси регіону – Обласний ґендерний ресурсний центр;
• недержавні організації ґендерного спрямування.
5. Ресурси ВНЗ:
• приміщення та технічна база;
• волонтерство та студентське самоврядування.
6. Спеціалісти:
• спеціально навчені співробітники;
• використання досвіду ґендерних центрів України та інших країн (Швеція, Литва тощо).
7. Цільова аудиторія:
• викладачі ВНЗ;
• магістранти та аспіранти;
• студентська аудиторія.
Додаток 2. Моделі ЦҐО
Модель № 1 – «Ідеальний центр»
• сталий склад центру (директор, лаборант);
• окрема кімната з технічним оснащенням, бібліотекою, медіа текою.
Модель № 2 – «Віртуальний центр»
• керівник центру на громадських засадах;
• сторінка в Інтернеті,
• віртуальна бібліотека.
Модель № 3 – «Реальний центр»
• керівник центру на громадських засадах;
• окрема кімната для роботи студентів та викладачів;
• бібліотека з ґендерних питань.
Модель № 4 – «Гурток»
• керівник центру на громадських засадах;
• кабінет (аудиторія) викладача (вільна аудиторія).
Модель № 5 – «Підструктура науково-методичного відділу
• керівник центру на громадських засадах;
• помічна структура для бібліотеки у науково-методичному відділі.
Модель № 6 – «Союзник студентського профкому»
• керівник центру на громадських засадах;
• підструктура в органах студентського самоврядування;
• дискусійний студентський клуб;
• кімната в гуртожитку.
Модель № 7 – «Опора проректора»
• проректор – директор Центру.