Центр ґендерної освіти (Ґендерний центр) вищого навчального закладу
Інституція, що створюється задля надання методичної та науково-практичної підтримки викладацькому складу та студентській молоді ВНЗ щодо впровадження у навчально-виховний процес ґендерних підходів та ідей ґендерної рівності шляхом організації науково-дослідної роботи, виховних заходів для забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, ліквідації всіх форм дискримінації, запобігання насильству у всіх сферах життя суспільства та протидія торгівлі людьми.
Основні цілі ҐЦ:
підвищення теоретико-методологічного рівня і результативності наукових досліджень у сфері ґендерних досліджень;
формування методологічної культури науковців-дослідників, що займаються вивченням та дослідженням ґендерних проблем;
підготовка до науково обґрунтованих концепцій і технологічних розробок у сфері ґендерних досліджень;
моделювання і проектування ґендерних систем і технологій сучасних наукових досліджень.
Основні завдання ҐЦ:
· організація методичної роботи у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків у ВНЗ;
· надання інформаційних, довідкових та просвітницьких послуг у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків студентам та викладачам ВНЗ;
· організація науково-дослідницької та виховної роботи у сфері забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків у ВНЗ;
· сприяння розвитку міждисциплінарних досліджень, спрямованих на підвищення потенціалу ґендерних досліджень;
· організація наукової розробки нових перспективних напрямів і технологій ґендерних досліджень, розробка науково обґрунтованих рекомендацій у сфері впровадження ґендерних підходів;
· сприяння ефективному управлінню інноваційними процесами у сфері гендерної освіти, консультативний супровід і підтримка цих процесів;
· сприяння захисту законних прав та інтересів професорсько-викладацького складу та студентів щодо ґендерної рівності.
· проведення семінарів, конференцій і інших науково-організаційних заходів, спрямованих на вдосконалення ґендерних досліджень і їх реалізацію в практиці освітніх установ;
· грантові дослідження і проектні розробки на замовлення різних організацій та установ.
Основні напрями діяльності ҐЦ:
· ґендерний аналіз діяльності ВНЗ;
· підготовка публікацій з ґендерної тематики: наукові і методичні розробки, навчально-методичні посібники і підручники, узагальнення передового досвіду тощо;
· консультаційний і науково-методичний супровід ґендерних досліджень і інновацій, проведення семінарів і конференцій, ознайомлення дослідників з сучасними науковими підходами і теоретичними концепціями ґендерного інтегрування, проведення теоретико-методологічних і науково-практичних семінарів;
· організація методичних об'єднань та нарад для працівників ВНЗ, семінарів, круглих столів, виставок науково-методичної літератури, презентацій, конкурсів, науково-практичних конференцій, тренінгової роботи;
· створення тимчасових науково-дослідних колективів для проведення грантових досліджень на замовлення різних організацій та установ; підготовка заявок на фінансування досліджень з різних фондів.
· організація системи ґендерного інформування та просвіти у ВНЗ;
· розробка, виробництво та розповсюдження буклетів, листівок, пам'яток, плакатів на ґендерну тематику;
· проведення інформаційних кампаній у ВНЗ;
· організація діяльності бібліотеки: поповнення, систематизацію, зберігання, облік і реєстрація друкованих матеріалів (методична література, періодика, буклети, плакати тощо);
· систематизація та організація використання фото-, відео-, аудіоматеріалів, матеріалів на електронних носіях;
· створення і поповнення інформаційної бази даних.
Підставою для створення та діяльності ЦҐО ВНЗ слугують:
Закон України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»;
наказ Міністерства освіти і науки України від 10.09.2009р. № 839 «Про впровадження принципів ґендерної рівності в освіту»;
наказ ректора вищого навчального закладу.